Immaterialrett og markedsføringsrett
Hjem / Kompetanse / Immaterialrett og markedsføringsrett

Immaterialrett og markedsføringsrett

Immaterielle rettigheter blir stadig mer sammenvevd med teknologiske fremskritt, inkludert kunstig intelligens (AI). En nøye håndtering av immaterielle rettigheter, inkludert forretningshemmeligheter, er essensielt for virksomhetens verdi og konkurransekraft. Markedsføringsrett påvirkes også av denne utviklingen.

Faglig spisskompetanse

Immaterialrett og markedsrett har vært bærebjelker i Bulls virksomhet i svært mange år, og vi har et av Norges fremste advokatmiljøer på fagfeltet. Våre advokater innen immaterielle rettigheter (IP) og teknologi, IT og AI jobber tett sammen for å gi sømløs og relevant rådgivning til kundene våre.

Vi er rådgivere for alt fra store norske og internasjonale virksomheter til mindre selskaper og gründere. Ved behov for juridisk bistand utenfor Norge bistår vi gjennom våre internasjonale nettverk: Global Advertising Lawyers Alliance (GALA) og ALFA International.

Våre tjenester inkluderer blant annet:

Gode rangeringer og fornøyde kunder

Rangeringsbyrået Chambers and Partners rangerer teamet i Band 4 (både Europe og Global editions 2024) og sier blant annet at det "boasts a growing practice that acts for clients in the media sector on mandates pertaining to trade mark rights, copyright and marketing law."

Teamet er også rangert i The Legal 500 (Tier 3).

Les mer om hva våre kunder sier om oss her

Bull har også vært bidragsytere til Chambers ADVERTISING & MARKETING 2024 Global Practice Guide. Guiden gir oppdatert informasjon om reklamejuridiske forhold og regulerende organer, som reklame og annonsering, digitale/sosiale medier, personvern, AI med mer.

Artikler om temaet